дистанційне навчання виробниче навчання

Тема програми: "Підготовка товарів до інвентаризації".
22.04.2020 Тема уроку: "Підготовка непродовольчих товарів товарів до інвентаризації".       
                   Мета уроку: навчитися готувати  непродовольчі товари до інвентаризації. 
                   Забезпечення:
                   наявність непродовольчих товарів; 
                   опорний конспект;
                   ручка. калькулятор. папір.
                   Знання, необхідні для виконання практичної роботи:  
                   сутність і види інвентаризації;
                   порядок проведення інвентаризації;
                   правила підготовки товарів до інвентаризації.
                                               Хід уроку:
                      Для підготовки  непродовоьчих товарів до інвентаризації необхідно погрупувати                        товари за найменуваннями, цінами і перерахувати їх.  
                     Контрольні запитання: 
                   назвіть основні види інвентаризації;
                   в яких випадках проводять інвентаризацію?
                   Опишіть процес підготовки товарів до інвентаризації.

23.04.2020 Тема уроку: "Оформлення   інвентаризаційних  ярликів на підготовлені товари"
                   Мета уроку: навчитися оформляти інвентаризаційні ярлики під час підготовки                                товарів до продажу.                    Забезпечення: 
                   погруповані непродовольчі товари;
                   опорний кнспект;
                   інвентаризаційні ярлики. калькулятор, ручка, папір.
                   Знання, необхідні для виконання практичної роботи:
                   сутність і види інвентаризації;
                   порядок проведення інвентаризації;
                   правила підготовки товарів до інвентаризації.
                   правила заповнення інвентаризаційних ярликів.
                                                           Хід уроку.
 На всі підготовлені товари оформити інвентаризаційні ярлики.
     Інвентаризаційний ярлик застосовується для обліку  фактичної наявності товарів, матеріальних цінностей на складах та у відділах магазинів в період проведення інвентаризації в тих випадках. коли за умовами організації виробництва інвентаризаційна комісія не має можливості відразу провести підрахунок матеріальних цінностей і записати їх в інвентаризаційний опис. Ярлик  заповнюється в одному примірнику і зберігається разом з перерахованими товарно-матеріальними цінностями за місцем їх знаходження.

 зразок  інвентаризаційного ярлика
Форма № инв-2
Утверждена
постановлением Госкомстата СССР
от 28.12.89 № 241

______________________________
(предприятие, организация)
Код по ОКУД



Инвентаризационный ярлык
Номер
документа
Дата
составления
Цех
(склад)







Номер склада
Отделение
Код (номенклатурный номер)

Номер стеллажа
Номер полки
Номер ячейки

Наименование материальных ценностей
Номер чертежа

Марка
Сорт
Профиль
Размер

Единица измерения
Количество, оказавшееся в наличии
наименование
код
цифрами
прописью


Член комиссии
_______________
(должность)
______________
(подпись)
______________
(и., о., фамилия)


Ответственный за хранение


Оборотная сторона формы инв-2

Движение материальных ценностей с момента снятия остатка в натуре до окончания инвентаризации (записи производятся членом инвентаризационной комиссии)

№ п/п
Дата
Номер
документа
Приход
Расход
Остаток
Подпись члена
комиссии
1
2
3
4
5
6
7
















и т. д.





Движение материальных ценностей с момента снятия остатка в натуре и выведенный остаток после порядковой записи № ______ сверены и соответствуют карточным.
Фактический остаток на "___" ____________ 19__ г.
в количестве ______________________________________________________________ на ответственное
(прописью)
хранение принял __________________________________________________________________________
(подпись)


Тема програми: "Оволодіння специфікою діяльності за спеціалізаціями".

24.04.2020 Тема уроку: "Організація торгово-технологічного процесу у відділі текстильних                               товарів"
                  Мета уроку:    навчитися приймати текстильні товари за кількістю, метражем. якістю, перевіряти правильність надання інформації у маркуванні: найменування підприємства - виробника, його адреси, товарного знаку, назви товару, артикулу. назви волокон та їх відсоткового вмісту, ширини тканини або розміру штучного текстильного товару, сорту,  позначення нормативного документу, дати випуску;  забезпечити зберігання текстильних товарів відповідно до умов зберігання; під час тривалого зберігання обробляти  вовняні тканини  відповідними антимолевими засобами; розміщувати текстильні товари у торговельному залі на острівних гірках, стендах, кронштейнах, столах і прилавках та іншому торговельному обладнанні; групувати текстильні товари за ознаками роду волокна, видами тканин, характером обробки, кольором, малюнком та іншими ознаками; консультувати покупця щодо виду тканин та штучних виробів, груп, підгруп, до яких вони відносяться, взаємозамінності тканин, засобів догляду за текстильними товарами, роз’яснювати цифрові позначення на виробах, ярликах, етикетках, інформувати споживачів про наявні вади (дефекти) тканин, допомогати покупцю в визначені необхідної кількості тканини для виготовлення швейного виробу, а також підбирати  відповідне оздоблення; перевіряти  відібраний товар  – виявлення пошкодження, забруднення, інших зовнішніх вад  (дефектів), відмірювати кількость; замінювати товари з дефектами на товари належної якості.
     контрольне завдання: перевірте маркування  костюмної тканини "Земфіра" та визначте кількість для пошиву костюму 52 розміру.

27.04.2020 Тема уроку:  "Організація торговельно-технологічного процесу у відділі швейних,                           трикотажних, хутряних, овчинно-шубних товарів та головних уборів"
                    Мета уроку: навчитися приймати швейні, трикотажні, хутряні, овчино-шубні товари та головні убори  за кількістю та якістю; перевіряти  правильність надання інформації в маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви виробу, артикулу, складу матеріалу, номеру моделі, розміру, сорту, позначення стандарту або технічних умов; забезпечити зберігання швейних, трикотажних, хутряних, овчино-шубних товарів та головних уборів відповідно до умов зберігання; під час тривалого зберігання періодично перекладати, просушувати, очищати від пилу, пересипати антимолевими засобами; розміщувати у торговельному залі швейні, трикотажні, хутряні, овчино-шубні товари та головніі уборів за розміром, зростом, повнотою, видом, статево-віковими ознаками і ознаками сезонності; під час продажу швейних, трикотажних, хутряних, овчино-шубних товарів та головні убори, допомогати  покупцю у   виборі  товарів, ознайомлювати  його з асортиментом виробів, що є у продажу, із способами догляду за виробами, особливо виготовленими із застосуванням хімічних волокон або клейових матеріалів; під час продажу товару перевіряти якість  та комплектність виробів; вилучати з продажу неякісні або некомплектні товари, пропонувати покупцю супутні  товари, додаткові платні послуги.
      Контрольне завдання: підібрати покупцю сукню жіночу вечірню 48 розміру та надати консультацію щодо даного виробу.

28.04.2020 Тема уроку: "Організація торгово-технологічного процесу у відділі взуття".
                   Мета уроку: навчитися  приймати взуття за кількістю та якістю; перевіряти правильність  надання інформації у маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви товару, артикулу (індексу), розміру, повноти, сорту, позначення нормативного документа; забезпечити зберігання взуттєвих товарів відповідно до умов зберігання; розміщувати  взуття у торговельному залі за ознаками: характером пошиття (модельне, масового виробництва); видом (туфлі, черевики, чоботи тощо); розмірами і повнотою; матеріалом виготовлення; статево-віковими ознаками та ознаками сезонності; пропонувати покупцю приміряти обидві півпари взуття (при продажу дитячого взуття обов’язкова наявність стопоміру)  
    Контрольне завдання: підібрати покупцю взуття та надати повну товарзнавчу характеристику, запропонувати супутні товари, якщо такі є в наявності у віділі.
             Вирішити проблему: покупець придбав чоботи шкіряні зимові  в травні місяці, а в грудні звернувся до магазину з проханням замінити йому чоботи, так як  у його чоботях відстала підошва.
       Ваші дії, відповідь обгрунтуйте.
29.04.2020 Тема уроку: "Організація торгово-технологічного процесу у відділі парфумерно-косметичних товарів".
Мета: навчитися приймати парфумерно-косметичні товари; перевіряти правильність надання інформації в маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви товару, маси нетто або місткості, дати виготовлення, терміну придатності, групи товару, позначення нормативного документа, номера партії; перевіряти якість парфумерно-косметичних товарів і мила туалетного за органолептичними показниками (зовнішній вигляд, прозорість, колір, запах, герметичність упаковки тощо), перевіряти маркування транспортної та споживчої тари, цілісність упаковки; забезпечувати зберігання парфумерно-косметичних товарів відповідно до умов зберігання; забезпечувати наявність анотацій щодо призначення товару, правил застосування, його складу, умов зберігання; під час продажу парфумів, одеколонів, туалетної води ознайомлювати покупців з їх запахом за допомогою лакмусових папірців, які насичені цими виробами, а також тестерів, наданих виробником; під час продажу парфумерно-косметичних товарів в аерозольній упаковці перевіряти роботу  аерозольної головки шляхом натискання клапана.
  Контрольне  завдання: підібрати покупцю парфумовану воду та надати повну консультацію про неї.
    Вирішити проблему: у відділі самообслуговування покупець при виборі товару  розбив флакон одеколону. Ваші дії. Відповідь обгрунтуйте.

30.04.2020 Тема уроку: "Організація торгово-технологічного процесу у відділі галантерейних товарів".
 Мета: навчитися приймати галантерейні товари за кількістю та якістю; перевіряти правильність надання інформації в маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви виробу, номера артикула, моделі, кольору, довжини (для метражних товарів), розмірів (для штучних виробів), сорту (при умові поділу на сорти), ступеня стійкості забарвлення (крім виробів із сировини натурального кольору), кількості відрізів (тюлеві, мереживні полотна), способу прання, дати виготовлення, позначення нормативного документа; забезпечувати зберігання галантерейних товарів відповідно до умов зберігання, протипожежних вимог; розміщувати галантерейні товари у торговельному залі; під час продажу товару консультувати покупця про властивість та якість матеріалів, з яких товари виготовлені, шкали розмірів і повноти, сучасний напрямок моди, засоби і правила зберігання та догляду за виробами.
  Контрольне завдання: підібрати покупцю сумочку жіночу шкіряну та надати консультацію щодо даного товару, запропонувати супутні товари.
  
04.05.2020   Тема уроку: "Організація торгово-технологічного процесу у відділі електропобутових товарів та посудо-господарчих товарів". 
Мета: навчитися приймати електропобутові та посудо-господарчі товари за кількістю та якістю; перевіряти правильність наданої інформації у маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знака, назви товару, номінальної напруги (В), номінальної потужності (Вт), номінального струму (А), ступенів захисту від ураження електрострумом, позначення щодо захищеності від вологи, знаку заземлення, позначення нормативного документа, дати випуску; перевіряти наявність технічного паспорта, гарантійного талона, інструкції з експлуатації, комплектності, маркувальних даних на індивідуальній упаковці електропобутових товарів; забезпечувати зберігання електропобутових та посудо-господарчих товарів відповідно до умов зберігання; розміщувати електропобутові та посудо-господарчі товари в торговельному залі за підгрупами; забезпечувати наявність коротких анотацій на зразках електропобутових товарів; під час продажу електропобутових товарів перевіряти у присутності покупця їх якість, комплектність, наявність технічного паспорта, гарантійного талона (при необхідності), інструкції з експлуатації, точності міри або кількості (шнура, проводу, дрібних товарів).
 Контрольне завдання: надати кваліфіковану характеристику  пральній машині та продемонструвати її в дії.

Інструкційно – технологічна  картка "Підготовка посудо-господарчих товарів до продажу»

№ з/п

Найменування операцій

Ілюстрації

Інструкційні вказівки

інструменти

1

Розпаковування посудо-господарчих товарів

Звільнити посудо-господарчі товари від обгорткию

 

2

Надати виробам товарного вигляду

Очистити посудо-господарчі товари від пилу, стружок та іржі. За наявності вм’ятин усунути їх за допомогою дерев’яного молотка та мішечка з піском

Щітка, дерев’яний молоток, мішечок з піском

3

Перевірка силікатного посуду

Для перевірки цілісності посуду постукати його дерев’яною паличкою.

Дерев’яна паличка, щітка

4

Перевірка комплектності

Перевірити наявність усіх предметів у сервізах, наборах посуду

 

 

Підготовка посудо-господарчих товарів до продажу повинна бути:

раціональною, з мінімальними затратами праці і матеріальних засобів, безпечною, зберігати якість товарів, зменшувати товарні втрати.

 


Інструкційно – технологічна  картка

«показ посудо-господарчих товарів»

№ з/п

Найменування операцій

Ілюстрації

Інструкційні вказівки

1

Показ скляного та керамічного посуду

Виставити на прилавок перед покупцем

Запропонувати покупцю взяти товар в руки, оцінити оригінальність форми, легкість і витонченість виробу

2

Показ керамічного посуду

Продемонструвати якість виробу: злегка вдарити спеціальною паличкою або олівцем по виробу, щоб він видав характерний звук: фарфор – тривалий, мелодичний; фаянс – короткий, глухий.

3

Показ сервізів

Виставити сервіз на прилавок і показати кожний предмет окремо

4

Показ хрустальних віиробів

Показувати на гірках з підсвічуванням, щоб видно було гру граней

5

Показ  металевого посуду

Показати на гірках

виставити на прилавок

6

Показ сталевого оцинкованого посуду

Не можна кип’ятити воду, готувати їжу в оцинкованому посуді

Інструкційно – технологічна  картка

«Показ посудо-господарчих товарів»

№ з/п

Найменування операцій

Ілюстрації

Інструкційні вказівки

1

Показ ножів, столових приборів

Ножі, столові прибори викласти на прилавок перед покупцем

2

Показ складних ножів

Складні ножі демонструйте в розкладеному вигляді

3

Призначення ножів

Ножі для хліба

Ножі для м’яса

Ножі для сервіровки столу

4

Показ метало господарських товарів

Пристрій для закриття банок показати в дії

М’ясорубку показати в дії

Соковижималку показати в дії

5

Показ інструментів

Пояснити покупцю особливості інструментів, наприклад: розмір сверла, вид напильника.

05.05.2020 Тема уроку: "Організація торгово-технологічного процесу у відділах товарів культурно-побутового призначення, товарів для фізичної культури, спорту і туризму".

Мета: навчитися приймати товари культурно-побутового призначення: визначати цілісність  упаковки, наявність та правильність заповнення супровідних документів, заводських пломб, повноти комплектації,  збереження товарного вигляду, перевяти укомплектованість їх інструкціями користування, паспортами, гарантійними талонами та іншою документацією; перевіряти правильність надання інформації у маркуванні: найменування щодо підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви виробу, позначення нормативного документа, дати виготовлення; перевіряти маркувальні дані на індивідуальній упаковці: найменування підприємства-виробника, його адресу, назву товару, попереджувальних знаків, забезпечувати зберігання товарів культурно-побутового призначення відповідно до умов зберігання; розміщувати товари у торговельному залі за групами, здійснювати продажу товарів  культурно-побутового призначення: перевяти у присутності покупця якість, комплектніть виробів, наявність технічного паспорта, інструкції з експлуатації, гарантійного талона, надавати кваліфіковану консультацію щодо експлуатаційних характеристик товарів, відмінних ознак, призначення, властивостей, методів випробування в дії, взаємозамінності виробів, способів догляду і режимів зберігання, гарантованих зобов’язань підприємства-виробника, адреси та найменування підприємств (майстерень) технічного обслуговування та ремонту виробів; інформувати  покупця про наявність у продажу супутніх товарів і запасних деталей
Перевіряти правильного надання інформації у маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви товару, артикула, моделі, марки, сорту, дати випуску, позначення нормативного документа; перевіряти цілісності упаковки, наявність та правильне заповнення супровідних документів, заводських пломб, повноти комплектації, збереження товарного вигляду, наявності інструкцій, технічних паспортів, гарантійних талонів, іншої документації; забезпечувати зберігання товарів для фізичної культури, спорту та туризму з додержанням вимог, передбачених попереджувальними знаками, зображеними на упаковці; розміщувати товари для фізичної культури, спорту та туризму у торговельному залі за групами та призначенням: інвентар і приладдя для гімнастики, легкої та важкої атлетики, спортивних поєдинків, водного та зимових видів спорту, спортивних ігор, туризму та альпінізму, мисливські та рибальські товари, велосипеди; забезпечувати наявність коротких анотацій на зразки товарів; здійснювати продаж  одягу та взуття для фізичної культури, спорту та туризму, згідно з особливостями продажу швейних, трикотажних товарів та взуття; під час продажу товарів для фізичної культури, спорту та туризму перевіряти в присутності покупця їх якість, комплектність, наявність технічного паспорта, інструкції з експлуатації, гарантійного талона.
Контрольне завдання:
 1.      Підготуйте спортивні товари до продажу  і викладіть їх у торговому залі.
2. Надайте консультацію покупцям щодо призначення, властивостей спортивних товарів.
3. Проведіть розрахунки за придбані товари.
4. Надайте консультацію покупцю щодо призначення, властивостей пилососа та продемонструйте його роботу в дії.
 Вирішіть проблему: покупець звернувся до магазину з проханням повернути йому гроші за придбану електроправку півроку тому, мотивуючи відмову від товару тим, що вона перестала працювати. Ваші дії. Відповідь обгрунтуйте.
06.05.02020. Тема уроку: " Організація торгово- технологічного процесу у відділі  побутової хімії, мінеральних добрив та засобів захисту рослин; меблів та килимових виробів; лісоматеріалів та будівельних матеріалів".
      Мета: навчитися приймати товари побутової хімії, мінеральні добрива  та засоби захисту рослин; меблі та килимові вироби; лісоматеріали та будівельні матеріали;  перевіряти дати виготовлення і терміну придатності товарів, які під час тривалого зберігання втрачають якість (клеї, оліфи, лаки, емалі, фарби, деякі отрутохімікати, фотохімікати); перевіряти правильність надання інформації у маркуванні: найменування підприємства-виробника, його адреси, товарного (фірмового) знаку, назви виробу, маси нетто або місткості, номера партії, терміну придатності, призначення та способу застосування, умов зберігання, попереджувальних написів та запобіжних заходів, дати виготовлення, позначення нормативного документа; забезпечувати зберігання товарів побутової хімії, мінеральних добрив та засобів захисту рослин із урахуванням їх складу та призначення, дотриманням вимог правил пожежної безпеки, а також санітарних вимог щодо транспортування та зберігання товарів; під час тривалого зберігання товарів побутової хімії, мінеральних добрив та засобів захисту рослин періодично оглядати їх, а в разі потреби просушувати, перевіряти цілісність і герметичність тари отрутохімікатів, лакофарбових товарів, клеїв; розміщувати товари побутової хімії, мінеральні  добрива  та засоби захисту рослин у торговельному залі за групами.
      Забезпечувати зберігання меблів та килимових  виробів відповідно до умов зберігання; продаж меблів та килимових виробів: виписувати товарний чек, де зазначати номер або найменування торговельного підприємства, назва товару, перелік окремих виробів, які входять до складу набору (гарнітура), забарвлення та малюнок оздоблювальних, облицювальних матеріалів, фурнітури тощо, артикул, ціна, дата продажу, прізвище продавця
 Перевіряти кількість і якість лісоматеріалів та будівельних матеріалів, наявність деталей в комплекті, відповідність супровідним документам, паспортним даним; забезпечувати зберігання лісоматеріалів та будівельних матеріалів відповідно до умов зберігання; здійснення продажу лісоматеріалів та будівельних матеріалів.
       Контрольне завдання: допомогти покупцю підібрати набір меблів для вітальні, надати повну характеристику товарів, порекомендувати придбати супутні товари, підрахувати вартість покупки, провести розрахунки, виписати товарний чек та оформити доставку товару.

Немає коментарів:

Дописати коментар